Lezing Nederlandsche Bank en Algemene ledenvergadering op woensdag 12 april 2017

Onze leden ontvangen een dezer dagen de nieuwe editie van Oud Alkmaar. Daarin staat de convocatie met de agenda voor de Algemene ledenvergadering, de ‘Jaarvergadering’.

Het tweede deel van de avond, vanaf ca. 21:00 uur, wordt verzorgd door kunst- en architectuurhistoricus Feyko Alkema met een lezing over de voormalige Nederlandsche Bank. Verleden en heden van het bijzondere gebouw komen aan bod. Het rijksmonumentale gebouw aan de Koorstraat is na een schitterende restauratie tegenwoordig in gebruik als modezaak (Hugo Boss), als appartementencomplex en als bed&breakfast. Feyko vertelt ons over de geschiedenis van het gebouw en wat er kwam kijken bij de ingrijpende verbouwing voor de fraaie herbestemming.

Leden gratis toegang, niet-leden €3 (inclusief koffie of thee).

Sociëteit, Varnebroek 31 te Alkmaar, 20:00 uur.

Stukken behorende bij de vergadering worden ter plekke uitgedeeld en zijn tot 24 uur voor aanvang van de vergadering schriftelijk of per e-mail op te vragen bij de secretaris (posthva@gmail.com) of zijn hier te downloaden (m.u.v. de stukken van de penningmeester, die ter vergadering worden uitgedeeld). Na afloop van het officiële deel van de avond (de vergadering en de lezing) is er nog gelegenheid voor informeel contact bij het nuttigen van een drankje.

Klik hier voor de agenda, het verslag van de jaarvergadering 2016 en het verenigingsjaarverslag 2016-2017.