Geef Maria Tesselschade een plek in Alkmaar

Beeldhouwer Fabio Pravisani ontwierp een beeld van Maria Tesselschade. Hij bood het de gemeente Alkmaar aan en die wil het graag plaatsen. De Historische Vereniging Alkmaar helpt Fabio om een geschikte plek te vinden en om de kosten van het bronsgieten te dekken. Vind u het een sympathiek idee, dat er straks een beeltenis van Maria Tesselschade op een centrale plek in Alkmaar te vinden is doe dan mee met de crowdfunding. Als u een bedrag schenkt via onze vereniging kan de belastingdienst u tot de helft van het bedrag vergoeden. Bijvoorbeeld: denkt u dat is me wel €500 waard, dan kost het u via de inkomstenbelasting netto ca. €250. Hier vindt u alle informatie over fiscaal voordeling schenken aan de Historische Vereniging Alkmaar.

Vermeld u bij uw schenking ‘beeld Maria Tesselschade’.

Er is €5000 nodig. De eerste €500 werd spontaan geschonken na publicatie van dit artikel in de Alkmaarsche Courant van zaterdag 24 maart 2018.

DOET U MEE?